Tuesday, September 15, 2015

#throwbacklecturer!


Semalam aku off whatspp awal kot 8.59 dah off internet, selalu nak tidur tak off pun, tiba tiba semalam aku off. Mood kelaut, tidur berteman airmata, auwww! Bajet putera raja nak mai tolong dalam mimpi. Bangun pagi ni terus terkejut, hoihhhh mimpi gila. Tetamu tak diundang sangat menjelma. Siap mak kak dia sekali join. Kau dah knp tut?

Bangun pagi ni terus whatsapp dengan eyma luahkan perasaan, sebak sangat sambil taip whatsapp sambil meleleh airmata. Amboi perangai tu!

Tiba tiba eyma buka topik dia pegi kutuk lecturer dia. Terus throwback zaman kolej aku dulu, sem 4 tak silap aku hahaha.

Masa sem 4 kan, lecturer aku aku namakan Cik A yaa. Dia ade buat test dalam kelas, dia yang jarakkan tempat aku dengan budak budak yang lain. Bila dah habis jawab dia suruh keluar duduk dekat luar sbb ade budak yang tak habis jawab lagi. Aku dengan budak budak lain duduk la luar. Bila semua dah siap jawab dia panggil semua masuk dalam kelas. Tiba tiba dia suruh mengaku sape meniru tadi jujur bagitau. Eh dah knp? Dia cakap sape jujur mengaku meniru dia bagi lulus. Aku tak meniru buat apa nak mengaku kan. Ada dua org mengaku, Ikhwan dengan sape entah lagi sorang mengaku. Lepas tu diorg dua org terlepas. Lulus terus! Yang tak mengaku kena repeat paper eh. Memang bengang la aku. Habis kelas terus aku update status dekat facebook. Masa sem 4 aku MPP lagi yaa.

"Orang tak meniru suruh mengaku meniru, baik satu kelas mengaku meniru. Semua lulus! Siap aaaa, aku report akademik"

Aku update macam tu je kot dekat fb. Esok tu aku msg Cik A tu, cakap nak repeat pukul brp. Alih alih dia reply dia cakap awak tak payah repeat tapi awak kena jumpa sy. Esok tu aku pegi jumpa dia. Dia suruh jawab soalan lisan 5 soalan lepas tu aku boleh berambus. Aku jawab semua soalan dia dengan betul yaa. Berambus terus. Masa tu adik Ewan ikut aku jumpa Cik A tu. Dia tercenggang tengok cara aku jawab. Hahaha! Benda betul aku tak takut eh.

Minta maaf Cik A sebab sy berperangai sebegitu rupa. Tapi mmg ramai student tak suka dia sbb perangai kerek nak mampus tu. Sekali lagi minta maaf kahhhhhh! Aku cakap Cik A eh, jangan ada lecturer lain terasa pulak yaa. hahaha



Insan lemah,
Cinderella.Anabella

1 comment:

  1. salam...aii syaaaa...ni kak yaya...akk trbaca syaa nye blog kt atas 2..tringt blik mse dlm kelas 2..huhu...tp akk da lpe la lcture mse 2..sape ek?

    ReplyDelete