Sunday, March 23, 2014

Balik Kampung Part 1


Entry niy dah lama aku pendam buad pekasam dalam kepala otak , kena cari idea nak merapu meraban baru boley berkarya . Hahaha ! Kau mampu mcm aku ? Lalalala

Lepas habis exam awal bulan 3 hari tu terus gerak balik rumah ibu aku dokek seremban nun . Aku pun tak pernah balik seremban sejak ibu aku pindah niy . First time balik dengan Ewan niy , apalah reaksi ibu aku tengok Mr Arrogant aku , hahaha . Sila percaya yang muka Ewan sama dengan Mr Arrogant . Pelishhhhhhh ! Aku dengan Ewan memang surrender okay kalau jalan KL niy . Aku niy mati2 ingat ibu aku dekat rumah Toksu aku yang duduk dekat KLIA tu , pulun lalu KL . Kalau tau ade dekat rumah terus aku gerak balik rumah ambk bantal peluk terus tidur . Terpaksa hadap jalan KL petang2 , sesak nak mampus .

Rumah toksu tu aku tau la dekat area mana . SEPANG ! Sebab selalu jugak kalau duduk Penang dulu pegi sana . Tapi bila dari Kuantan niy aku agak lembab , ehh bukan agak lembab mmg lembab pun . Hahaha ! Berbekalkan GPS dekat handfone sampai la rumah toksu . Sesak jangan ckp laa ehh tapi masuk je lebuhraya nak ke KLIA aku dengan bangganya confident tau jalan . Orang KL bohhh , kahkahkah ! Sampai rumah terus ambk toksu gerak balik seremban . Mak aii , doket yo KLIA dengan Seremban . Tak sampai setengah jam pun haaa . Sampai2 rumah ibu aku masak laksa , Ewan melantak laksa aku melantak nasi lemak pagi tadi yang ibu aku buad . Walaupun dah lama tapi aku tetap nak . Dah lama tak makan masakan ibu .


Malam tu keluar jalan2 , lepak I-City sampai pukul 2 pagi baru sampai rumah . Jumpa Kak Leeya dengan Abg Ewan . Lepas rindu akhirnya ! Lama tak jumpa . Sila menjamu mata anda dengan gambar di bawah yaa , tak larat nak ceritaa satu2 dah .


  Dari kiri adik lelaki aku yang sulung , 16 tahun . Kedua tu adik perempuan aku umur 14 tahun tapi tinggi mengalahkan aku . Huh ! Ibu kesayangan dan adik aku yang paling comel , hahaha ! Hujung sekali mestilah aku . Kalau muka aku pun korang tak cam lagi boley bawak gaduh niyyyy . Ewan saje gedik2 duduk belakang , ingat orang tak nampak lettew , bajet kecik je padahal perut dah boroi . Hahaha


Jantung hati betaaa , Ibuuuuuuuu !


Us ! Ibu aku kalau bab posing2 niy serahkan kepada dirinya . Hahaha !

No comments:

Post a Comment