Tuesday, November 12, 2013

Genting Highlands !


Aku kan ade rancang nak pegi Genting hari tu kan dengan budak budak bilik aku , Ewan dengan budak kelas dia sorang lepas tu adik Ewan . Akhirnya terlaksana jugak angan angan kami semua . Yeahhh !

Sabtu
Pagi pagi lagi aku dah bangun kejut Ewan , siap siap semua . Terus balik Kemaman , ambk adik Ewan balik Kuantan . Aku siap dapat amanah lagi tau dari mak Ewan . Suruh jaga Ewan dengan adik dia . Whut ? Bukan Ewan jaga aku tapi aku yang kena jaga . Pa , u niy kan ! Sampai je Kuantan terus pegi dobi ambk baju . Hahahaha ! Aku janji dengan akak dobi tu nak ambk baju pukul 4 last last lepas maghrib baru ambk . Maafkan patik ya akak dobi . Lepas maghrib siap siap , dalam pukul 9 jugak lah gerak keluar sebab tunggu Kakak Leeya dengan Abg Ewan gerak balik Petaling Jaya malam tu . Kak Leeya dah habis belajar , Abg Ewan behenti kerja sebab taknak jauh dengan Kak Leeya . Suwik tak Abg Ewan ?? Atoto :) Malam tu balik pukul berapa entah , tak ingat lansung . Balik terus tidur , Selamat Malam !

Ahad
Budak budak niy semua ade exam pagi tu , lepas diorang habis exam baru gerak pegi Genting , katenyeeeeee . Dalam pukul 2 ke pukul 3 entah baru bertolak pegi . 7 orang semua sekali , nasib kereta Ewan kereta MPV uolls , kalau tak dah macam sardin dah aku rase . Tu pun dah macam sardin dah aku tengok . Belakang sekali Ain dengan Pykahh , tengah tengah pulak Aboh , adik ipar iolls dengan Sarah , depan Ewan dengan opkos lah dengan iolls okay ? Hahaha . Bertolak lah kami semuaaaa . Tiba tiba terjumpa pakcik yang bernazar tu dekat tepi jalan . Hoyyeh hoyyeh ! Walaupun hujan tapi ku tetap gagahkan diri untuk bergambar dengan pakcik itu tau ?


Teruskan perjalanan , berhenti dekat Genting Sempah , tak makan pun , bagi Ewan rehat rehat kejap , takut kebas bontot dia nanti . Hahahaha ! Sampai je dekat atas , kami semua excited taknak tengok apartment lagi . Nak pegi tengok cable car dulu . Hahaha ! Lepas tengok nak naik pulak . Haa , ambk kau ! Dalam schedule aku takde pulak aku cakap nak naik cable car hari Sabtu , Ahad ade lah . Namun , untuk tidak memasrahkan hati mereka # waa , gitu ayat aku haaaa , hahahaha


Haaa , gua dah beli tiket . Pegi saje RM42.00 okay ? Balik pun harga sama jugak . Diorang nak , aku ikut je lah . Naik kebas kaki aku cari kedai makan mamak dekat atas Genting tu tau tak , dah lame tak pegi makan kedai mamak tu aku pun lupe . Hahaha ! Puas aku tanya orang dekat sana tau , yang lain gelak je . Akhirnya jumpe jugak . Roti canai 2 bijik aku makan , Ewan nasi beriani lah dia tu . Air tetap sama, milo ais duaaaaa . Hohoho ! Yang lain aku lupe , nak ambk gambar Ewan pulak bagi jelingan maut dekat aku , tak jadi mak hincik nak mabk gambar , takut kena marah pulak nanti , tak memasal genting banjir dengan air mata aku malam tu . Lepas makan , teman diorang main token , terus gerak ke cable . 

Malam tu semua dah tidur , tinggal aku dengan Ewan dekat depan tv , layan cerita indon . Aku dengan tiba tiba menangis , mintak maaf bagai dekat Ewan . Hahahaha ! Poyo tak weyy ? Macam berdosa pulak aku dengan dia aku rase tapi sesuatu yang sangat kan ? Ampunkan patik ya tuan putera . 

Ahad
Time to enjoy ! Marilah sama sama menghayati adegan adegan tersebut .


Haaa , ambk kauuu ! Feeling2 model dah niy , lambat sangat diorang niy , aku pun pose lah dulu kensss ?


Mr Ewan and Mrs Ewan , sayang dia gila . 


Dari kiri : Iraa , adik Ewan a.k.a adik ipar guaaa . Kau ade ? Hahaha ! Masuk rumah hantu bukan dia pegang aku tapi yang pegang dia tau , hahaha ! Hantu tu kejam sangat tau .
Dua dari kiri tu : Ehem ehem , tuan empunya belog lah mak hincik weyy . Ade orang cakap muke aku mcm sekolah rendah lagi tau tak , kong ajo sangat , aku dah matang okay ?
Tengah tengah : Ain , dia ada taekwando tau , jangan main main .
Empat dari kiri : Siti Sarah binti Mazlan , seorang yang hyper gila babi tau tak . Semalam dia beli sugar glider , name binatang tu dia bagi AYUMI . Aku je panggil kiroro mirae . HAHAHAHA !
Last sekali : Pykah , dia suke tolong aku . Suke pujuk aku kalau aku merajuk , ade masalah , gaduh dengan Ewan #tak gaduh pun , nak anje anje je . Kahkahkah !


5 dara pingitan , hahaha ! Tumpang populariti adik adik je sekarang niy .
Aku taktau knp aku begitu sopan dalam gambar niy , kau mampu ke ?


See ? Aku paling kocik , sobs sobs sobs #menangis dalam hati je


Kami sudah bersediaaaaaa , indoor time . Outdoor tutup 2 tahun , harap maklum .


Mee and Iraaaaa .


Adik adik guaaaa .


Aku hanya mampu ambk gambar tiket , kesejukkan terlampau . 
Harga semua ade dekat tiket , sila lah baca . 40 minit je main ?
Makk aii , siket nye kan ?
Ekau cubo dulu baru tau raso .


Dari kiri : Sarah , Iraa , Ewan dengan me .
Kasut me sama dengan Iraa , somel takk ?


Mcm niy lah gayanya kalau aku naik motor , bontot tu aku tak tahan .
Mcm mane nak kecikan bontot ehh ?


Gambar tak clear sebab aku snap gambar yang dah print .
Aku suke gila gambar niy tau , mcm cantik je mcm cantik je . Kan kan kan ?


Niy pun sama tauuuu snap dekat gambar yang dah siap .


Ewan tiru akuuuu , tidak adil !


Okay sampai sini saje yerr , 

Byeee , 

Assalamualaikum :D


No comments:

Post a Comment