Thursday, March 14, 2013

Dorm aku menyeramkan , wajib baca !


Okay , tengok tajuk post aku pun menyeramkan kan? Aku niy kena menghadapi semua yang jadi niy taw tak . Hostel aku memang agak menyeramkan , memang kalau student baru masuk dia taknak masuk dorm aku . Misteri la konon ! Sem lepas pun teruk jugak kena , smpy kakak capital I tu bertukar suara kau taw nyahh hoyy ! Sebelum niy tengok dekat tv jew kan tapi hari tu depan mata aku .

CERITA 1 

Malam tu pukul 3 pagi baru naek hostel , gilaa laa . Aku taktaw diorang berubat ape dekat dorm aku tu haa . Yang pastinya malam tu aku jadi orang yang paling sibuk , kredit handfone aku jgn ckp la . Topup RM10 pun habis . Lepas semua settle masuk bilik tapi tak boley pejam mate kau taw nyah ! Pagi tu pegy kelas mate masing masing stim jew taw . Ishhhh ! Kakak capital I tu tak pegy kolej , duduk dorm jew . Pukul 3 handfone aku yang tak berape nak canggih tu bunyi '' Syaa , kau dekat mane ? Balik sekarang , ajak Puan dengan Cik datang . Kakak tuttttt jadi lgy . Aku pun balik . Smpy hostel jew , ambk kau . Menjerit jerit dia kau taw , suara mcm suara laki da uolls . iolls taktaw nak buad ape . Sebab sebelum kejadian niy , membe aku kena jugak tapi takde la teruk smpy tukar suara bagai , time tu aku yang jage dia . Baca baca ape semua , tidur sebelah dia kau taw . Membe membe laen is LARI ! Kejap kan mereka ? Kakak tuttt gelak kejap lepas tu nangis , aku gelak jew tengok . Bukan ape , mcm tak percaye jew , kih3 ! Ustaz tu buad macam macam dekat kakak tutttt , tekan kaki , tgn , leher bagai . Kesian kakak tuttt taw =( kakak tutt penad , tidurrr . Petang tu da nak dekat maghrib ayah dia datang ambk , aku yang kena bawak kakak tutt turun bawah . Time tu la lampu tangga nak buad hal , gelap kau taw ! Kong ajo betul . Mase dekat tangga terus azan , dup dup dup . Kakak tuttt pandang aku dia senyum jew , dalam hati aku niy mcm mcm fikir kau taw . Aku buad buad berani jew , panggil name dia banyak kali lepas tu dia sedar dia okay . Dia terus lembik , nasib la aku niy kuad nak papah dia . Yang laen tu memang tak la nak teman aku , penakut ya ampun . Kakak tuttt da balik , lega hati aku . Malam tu membe aku , aku panggil dia adik . Dia pulak buad hal . Ade teddy bear besar jugak laa size nye * kawan aku punya * duduk atas katil , dia boley ckp mcm niy '' knp kakak tutt duduk sorang2 ? '' Aikkkk , kakak tuttt da balik tadi petang , aku yang hantar dekat ayah diaa taw . Aku gerun jugak dengar , aku ambk selimut tutup bear tu . Adik boley pulak ckp '' knp tutup kakak tuttt , nnty lemas diaa '' . Korang rase tak ape aku rase ? Seremmmmmm bak hang ! Seminggu jadi gile kau taw aku dengan budak2 dorm . Tak boley tidur , ade jew rase pelik2 . Aku turun bawah nak bukak pintu time tu pukul 4.30 pagi , aku turun sorang taw tapi kakak yaya nampak aku turun berdua . Suke maen betul mende niy .

CERITA 2 

Dua minggu lepas budak laki pulak kena kacau , budak insep intake baru pulak . Mula mula mende tu mane geli geli dekat kaki lepas tu budak tu tengah tidur mende tu angkat katil and then now da berani tunjuk muke . See ? Budak tu pun da angkat kaki belahdari hostel . Aku pernah jugak jumpe budak tu aku cakap biase laa tu , nak bagi salam perkenalan . Kih3 ! Budak tu ckp taknak kenal . Tu laaa masuk dorm tak bagi salam sangat . Aku dengan kakak ika * fellow asrama * selalu kena bile kami berdua tidur lambat , rase dinding dorm mcm nak pecah . Aku tengok kakak ika , kakak ika tengok aku . Isnin hari tu , warden nak jumpe kami berdua . Pegy laa jumpe , warden cerita semua habis dekat kami . Sebab ahad mlm tu semua budak perempuan dapat text dari warden ckp jangan berjaga pukul 12 malam hingga 4 pagi . Kami semua tertanya tanya , dia gelak jew . Isnin tu baru aku taw , rasiaaa terbongkar sudah ! Antara aku , kakak ika dengan warden asrama yang handsome tu haaa * cewahhhhhh * Pukul 3 pagi lappy budak junior menyala sendiri kau taw ? Lepas tu siap play movie minyak dagu , dengan sendirinya . i is pelikkkk ! Ade yang tiba tiba kaen kuning ade dalam seluar dengan tulisan cina bagai . Ape sebenarnya niy ehh ? Malam tu aku naek dorm dengan kakak ika , masing masing taktaw nak buad ape . Senyummmmm =) Aku cakap nak bukak surah rukyah , warden tak bagi . Dia ckp ayat tu kuad sangat , nnty mende tu mengamuk aku orang pertama dia cari . Kau ingat aku berani ? Memang tak laa . Pukul 3 pagi baru aku lelap mata time tu , tu pun tak lena tidur * Merul teman aku , berani la siket , wink winkkkk * Kejap tidur kejap bangun . Tapi kuadkan semangat jugak mase tu , sebelum tidur aku pusing dorm 2 , 3 round  . Tutup lampu semua , aku pastikan semua orang tidur dan mereka takkan taw ape ape lansung pasal niy . Malam tu dengar lagi orang lari lari dekat atas kepala aku . Aku ingat aku sorang jew dengar rupa rupanya kakak ika pun dengar .  Tidur tak lena malam tu uolls taw , mata stim jew aku selasa pagi tu . Datang krje pun same jugak , mende tu nak maen maen dengan aku , ishhh ! Geram rase . Bunyi pelik pelik , kakak yaya pun dengar . Sabar jew laa . Nasib la aku niy kuad semangat . Dulu lgy la teruk aku kena kacau uoll taw , mende nak kawan dengan aku . Asyik bergantung jew atas bahu aku , taktaw la betul kew tak , cikgu aku yang nampak mase dekat perhimpunan . Takut !!!


Jauhi la aku Ya Allah ,

Aku tak kacau kau ,

Assalamualaikum .






6 comments:

  1. Seram kan...tmpt akk dlo pon camtuh
    roommate tibe nagis tp dye xde cam terjerit2 cuma nagis2 je kite lak rasa seram pastu tunjuk2 kat luar koridor ... tgok xde pape pon,
    panggil warden pastu warden suh tutup semua tingkap & lampu buat baca ya-sin baru ok.

    If kat asrama lelaki pula, dorg selalu kene #angkat waktu tdow, bila sedar tah mana2 tmpt org tdoe tu lg seram ~ masuk sem2 asrama pompuan kene pindah lak ddk kt asrama lelaki .. gile betul dah la belakang asrama tu asrama dh lama tinggal.
    akk penah kene waktu mlm maghrib masa tu dlm bilik ...tgh syok2 berbual dgn roommate tibe2 pintu almari terbuka dgn sendiri..apelagi terkedu 5minit teros berlari keluar.
    tandas asrama pula mmg tempat #benda2 tu main - bangun nk mandi lepas subuh selalu aje ada #benda2 berlari laju dlm tandas...tu kalo nk g tandas mesti nk berteman, pegi sengsorang mmg x berani la...dgn keadaan siling berlubang lagi...eiiii menakutkan.

    ReplyDelete
  2. Kan ? Seram gila . Sekarang niy macam2 bunyi dengar . Da sebati dalam diri da . HAHAHA ! Semalam teruk gila , siap dengar orang cuci baju lgy taw . Macam nak bagi baju syaa suruh cucikan jew . Kih3

    ReplyDelete
  3. tak sanggup nak baca..seram..hehe
    salam perkenalan..:-)

    ReplyDelete
  4. Salam perkenalan :)
    iolls kena uolls , i is takut now .
    Heee :D

    ReplyDelete