Tuesday, November 13, 2012

lelaki seksi bilaaaa

Wahai lelaki dekat luar sane , sedang aku godeh2 google kenssss . niy haaa aku jumpa :)

1. solat 5 waktu ( aku nak mcm niy , senang bimbing aku )
Perempuan sangat inginkan lelaki yang boleh bimbing mereka ... imami solat dengan mereka dan anak-anak ... lelaki yg jaga solat 5 waktu adalah lelaki yang pastinya bertanggungjawab dan sangat seksi di mata wanita ...

2. Sopan dan hormat orang tua ( sejuk perut mak depaaa , kih3 )
Perempuan benci lelaki yang biadab dgn orang tua terutama ibubapanya sendiri ... 

3. Senang meminta maaf dan senang memaafkan ( aku sukaaaaa )
Ramai lelaki yg egonya terlalu tinggi ... bila buat salah tak mahu ngaku lepas tu berkeras dengan apa yg dia pegang walhal benda tu terang2 salah ... lelaki yg seksi di mata wanita cepat2 memohon maaf bila buat salah dan senang pula memaafkan orang yg buat salah dengannya ...

4. Lembut bebicara tegas menegur bijaksana tutur kata ( bestttt )
Perempuan benci lelaki yang biadab, bercakap lucah, bertutur tanpa consider orang sekeliling, menyakitkan hati dan cakap besar ... lelaki yg tegas adalah yg berprinsip serta berpegang pada prinsip tersebut tetapi amat bijaksana dan berhemah ... tinggi tolak ansurnya ... tidak terburu-buru dlm membuat keputusan ... 

5. Wangi bau badan dan mulut ( tak makan petaiii kowt dia niy )
Ada sesetengah lelaki yg tak suka mandi dan juga tak gosok gigi ... duduk sebatupun boleh bau ketiak dan kalau bercakap masyaAllahhhh busuknyaaaaa mulutttt ... lelaki seksi sangat jaga wangian badan dan mukutnya ...

6. Bersih pakaian dan bersih pemikiran ( like aaron aziz )
Sentiasa kelihatan bersih dan sukakan kebersihan ... smart penampilannya walaupun simple ... otaknya juga bersih bukan asyik duk pikir benda lucah je ...

7. Tidak gopoh dan gelojoh ( aku niy kelam kabut sikit )
Lelaki yg sentiasa fikir dulu sebelum bertindak ... menyusun atur sesuatu sebelum melakukannya ... slow and study ...

8. Sentiasa bertenaga dan rajin berusaha ( kaya raya aku nnty , kah3 )
Perempuan suka lelaki yg sihat ... yang jaga kesihatan ... tidak merokok dan apa lagi penagih dadah ... jahat mana peermpuan tu dia tetap memandang lelski yg bertenaga rajin berusaha tidak pemalas dan  sihat sebagai lelaki yg amat seksi ...

9. Sukakan kanak2 ( bapak misali )
Perempuan sukakan lelaki yg suka kanak2 ... boleh dukung baby ... main2 dgn kanak2 ... boleh bersabar dgn tangisan baby dan kanak2 ... suka hadirkan diri pada majlis birthday or hari sukan kanak2 dsbg ...

10. Membantu kerja rumah such as masak, sidai baju di ampaian, mesin rumput, siram bunga 
( satu dalam sejuta )
Tak jatuhnya maruah or ego orang lelaki buat kerja tu ... bukan buat semua pun just tolong2 je ... apa lahhh sangat tapi benda tu ppuan nampak seksi di mata mereka ...

11. Kemas dan tidak selekeh ( doa2 laa )

12. Suka memberi hadiah dan sedekah ( tengkiuuuuu sayang )
Perempuan benci lelaki yg kedekut dan suka mengepow ... asyik ppun je yg bayar dan top up kreditpun mintak dgn ppuan ... ppuan suka laki yg bagi hadiah kat mereka walaupun sekadar buku panduan solat utk wanita ...

13. Tenang hati dan emosi terutama dlm keadaan genting ( penyabarrrrnya )
Sentiasa tenang tidak penakut ... ni ada lelaki yg penakut .. ular kecik pun muka dah pucat ... kena ugut sikitpun dah menggelabah dan buat keputusan bodoh ...

14. Tepati masa ( nayaa aku )
5 minit sebelum masa dah terpacak kat tempat yg dijanjikan ... wowwww ... lelaki itu nampak seksi di mata wanita ...

15. Tidak mengeluh dalam derita ( good boy )
Sakit sikit je mengeluh macam2 ... menyalahkan mcm2 ... semua benda tak boleh buat ... asyik bagi alasan je sakit tu laa sakit nilaaa ... susah tu laa susah nilaa ... mcm dia sorang je yg sakit or susah dlm dunia ni ...

16. Pembimbing dan pelindung ... Rasa selamat bila disisi ( macam novel adam & hawa )
Belum apa2 dia dulu yg cabut ... takpun bila disisi perempuan rasa tak selamat rasa ngeri ... mcm bahaya je ... hahhh lelaki mcm ni perempuan nampak amat tak seksi...

17. Berpengetahuan tinggi dan updated ( ikut trend uolls )
Bijak dan berpengetahuan luas ... bukan sahaja dlm bab kerjaya, tapi juga teknologi, perkembangan IT dan gadjet2 terkini, sukan, politik, keagamaan dll...

18. Merendah diri walaupun setinggi mana kejayaan dicapai ( macam shamsul yusof kowt )
Tak meninggi diri dan berlagak ... baru je graduate asyik bercakapppp je tentang degree dia sedangkan orang lain bersepah lagi graduate mcm dia ...

19. Boleh berdikari buat keputusan sendiri bukan asyik depend pada orang lain dlm buat keputusan
( alhamdullillah )
Ada sesetangah lelaki sikit2 tanya mak dia tanya ayah dia ... tak boleh buat keputusan sendiri .. perempuan tak suka lelaki mcm ni ...

20. Pandai mengaji ... Melafazkan ayat2 Allah ( sayang dia gila2 )
Kalamullahhh ni melembutkan hati dan ubat segala penyakit ... lelaki yg boleh baca Quran apa lagi hafaz quran .. masyaAllah boleh mencairkan hati sesiapa sahaja yg melihatnya ... amat seksi ...



dalam kurungan tu aku tambah sendiri sebab ? aku punya sukaa la ^_^

hee , 

salam :)


Monday, November 12, 2012

MR AND MRS SCHAWAL :)

maigod maigod ! sumpaa jealous tengok uollss sayang . wink winkkkk :) serius aku suka tengok scha dengan awal niy , best gilaaaaa kowt . sweet + hensem = romantikkk . iolls doakan uolls bahagia dunia akhirat . waa  gitu pulaksss . haha :) mase anugerah skrin tu , gilaaa la. mmg sweet couple yaww . scha tu orang sungai petani taw , sama la pulakss dgn iollss niy . woot woottt :D maknanya ? nak cari mcm awal ashaari jugak laa . haha . galokk dehhh . sape macam awal ashaari ? angkat tangan , cepad cepad . 




tengah bercinta niy if tak salaaa , jealoussss . gosip gosip :D



will you marry me ? gilakkkk , smpy menitis air mata awal . dgn teddy bear besarrrr .
gila scha taknak kawin dgn kau awal . hee :D


tadaaaaa , diorg mase umumkan tarikh nak kawin . aku dekat depan tv tak beganjak taww . 
mcm aku pulakss yang nak kawin , excited uolls :D



sah bergelar isteri awal ashaari :) 
meleleh airmata semua gadis2 , mak2 gadis bila scha yang dapat awal . HAHA


pre wedding , lain dari yang lain kan ? kau ade ?? hihi


yeaaa ! alaaa2 mexico gituuu . cantikkk schaaa . kan kan kan ?


jealousssssssssss seyh , awal nyanyikan lagu untuk schaa . sayang , i nak jugakkk !


'' hello , im mrs awal ashaari ''. haha :)



p/s :  maaf , gamba tak jelasss . i copy jew uolls ;)

hee ,

bubye , 

salam .






Sunday, November 04, 2012

Dia Milikku

 
Daun-daun berguguran jatuh menyembah bumi . Yang tinggal hanyalah dahan yang berbogel menanti daun berputik semula . Sungguh indah bumi yang di beri pinjam sementara oleh yang Maha Esa Ini .
‘’Aku terima nikahnya Luna Latisya binti Megat Aizril dengan mas kahwinnya RM1000 tunai ‘’ . Dengan sekali lafaz sahaja Luna sah menjadi pemaisuri hati Haikal Daniel bin Datuk Murad . Semua tetamu yang hadir senyum setelah akad selesai . Tidak semena mena beberapa manik jernih gugur menyentuh pipi mulus gebu bak pauh dilayang dia . ‘Alhamdullillah , aku sah menjadi milik lelaki yang bertakhta di hati aku sekian lama . Aku terpaksa berpisah dengan keluarga aku ‘ , Luna bermonolog didalam hati . Haikal segera bangun menuju ke ruang solat untuk sujud syukur .

Jam menunjukkan tepat jam 8.00 malam . Majlis persandingan mereka berdua yang berkonsepkan Fairy and Tale berwarna merah jambu dan putih itu begitu meriah sekali dengan dihadiri oleh kaun keluarga dan sahabat handai . Kelihatan kesemua tetamu yang hadir amat berpuas hati dengan layanan yang diberi oleh kakitangan Hotel Tanjung Bungah . Hari ini milik kami berdua desis Luna dalam hati . Tersenyum lebar Luna takhkala Haikal menyuapkan kek ke dalam mulutnya . Semua tetamu bersorak melihat merpati dua sejoli itu .

Berganjak ke jam 12.00 tengah malam , kelihatan tetamu yang hadir beransur pulang ke rumah masing-masing . Jarang sekali di Malaysia diadakan majlis persandingan di sebelah malam kerana ada yang mengganggap orang bekerja , penat . Tambah pula dengan anak-anak kecil . Tapi inilah kelainan yang Luna inginkan . Sifat Luna yang berani mencuba dan unik membuatkan Haikal jatuh cinta kepada dia .
Pagi itu , suasana yang begitu nyaman sekali di penginapan mereka Hotel Tanjung Bungah, Pulau Pinang . Mereka mengambil keputusan untuk berbulan madu di dalam Malaysia sahaja , bukan tidak mampu tetapi jadual kerja Luna yang begitu padat menyebabkan mereka terpaksa tangguhkan untuk ke luar negara. Haikal akur sahaja dengan permintaan Luna .

‘’Sayang , mama ajak makan malam dirumah malam ni . Ramai yang menunggu kita dirumah mama’’. Haikal menyampaikan pesanan kepada permaisuri hatinya . Haikal Daniel anak kelahiran Pulau Pinang ialah anak bongsu Datuk Murad , usahawan terkenal di sana . Keluarganya menetap disana sejak papanya berkahwin dengan mamanya Datin Haryati dan dikurniakan tiga cahaya mata iaitu Haizana Hany , Haizana Hana dan Haikal Daniel . Haikal satu-satunya anak lelaki dalam keluarganya .

Dua hari kemudian


Luna Latisya Megat Iskandar sebelum ini tinggal bersama keluarganya di Taman Melawati kini memulakan tugas pertama sebagai isteri setelah pulang ke rumah Haikal yang terletak hampir berdekatan dengan Tasik Titiwangsa . Agak kekok kerana sebelum ini dia tak pernah menyediakan pakaian , makanan untuk sesiapa pun . Haikal hanya mampu tersenyum melihat isterinya yang menyediakan sarapan untuk dia . Lagu My Baby You berkumandang dicorong radio , Haikal yang dari tadi melihat isterinya segera mendekati Luna . Luna kini dalam pelukkan suaminya . Terasa selamat sekali Luna didalam dakapan suaminya itu . Mereka menari mengikut irama lagu My Baby You . Ke kiri dan ke kanan . Mereka terhanyut dalam dunia mereka . Alangkah indahnya hidup mereka .

Haikal bangun menuju ke dapur , dia terlihat sekeping nota yang ditampal di peti sejuk . ‘’B , I pergi kerja dulu . Nanti lunch datang pejabat I yaa ? Nak makan dengan u . Love u hubby , mmuahh ‘’. Tersenyum riang dia membaca nota isterinya . Luna seorang pereka dalaman perabot untuk sebuah syarikat terkemuka di ibu kota Kuala Lumpur kini memulakan kerjanya setelah seminggu bercuti untuk perkahwinanya . Banyak ucapan yang diterimanya sebaik sahaja melangakah masuk di pejabat pagi tadi . Kebanyakkan rakan-rakannya berasal dari Kuala Lampur tidak dapat hadir ke hari persandingannya jauh . Majlis persandingannya dibuat sekali sahaja di Pulau Pinang kerana kampung dia terletak di Pulau Pinang . Berlainan pula dengan suaminya , bercuti dua minggu untuk berehat di rumah . Tugas sebagai seorang arkitek memang susah untuk memohon cuti . Oleh itu , dia mengambil kesempatan untuk berehat sepuas puasnya dirumah .

Jam menunjukkan 8.30 pagi , dia mengambil keputusan untuk berjongging di sekitar Tasik Titiwangsa . ‘’ Sayang , b nak keluar jogging kejap taw dekat tasik ‘’. Luna tersenyum membaca pesanan ringkas dari suaminya .
’Okay b , hati2 , takmo nakal2 taw . I love you ‘’ .

Dengan berbekalkan seluar trak bottom dan t shirt Chetah , topi diatas kepala dia kelihatan seperti seorang yang belum berkahwin . Perempuan-perempuan pasti cair melihat ketampanan yang dimiliki oleh Haikal . Wajah Haikal persis pelakon filem Filipina , Sanay Wala Nang Wakas . Langkah demi langkah Haikal menapak di tasik . Kelihatan ramai pengujung tasik pagi itu . Semua pengunjung sepertinya , ingin mengeluarkan sedikit peluh didalam badan . Sihat ! Sememangnya dia seorang yang menjaga badan dan pemakanan . Tidak hairanlah badannya kelihatan seperti Aaron Aziz mampu  mencairkan hati bukan sahaja gadis-gadis bahkan emak-emak gadis juga. Dia terus melangkah dengan ditemani ear fone ditelinga .

‘’Abang , cepatlah , saya dah tak tahan ni , takkan nak bersalin dalam kereta ni . cepat bang ‘’ . Ikaa berteriak didalam kereta . Sebentar lagi dia bakal melahirkan . ‘’Sabar yaa Mira , abang cuba secepat yang mungkin ‘’. Suami Mira yang memandu kereta menenagkan dia . Tiba-tiba ‘’ Prangggggg’’ . Kereta yang dipandu oleh suami Mira terlanggar sesuatu . Banyak orang mengerumi tempat kejadian .
Luna yang dihubungi oleh pihak hospital tentang suaminya yang kemalangan segera ke hospital . Keadaan suaminya sungguh menyayat hati dia . Datuk Murad dan Datin Haryati yang baru mendapat berita tentang anaknya yang dimasukkan di unit ICU sebentar tadi dalam perjalanan ke ibu kota . Luna hampir pengsan mendengar perkhabaran dari doctor bahawa suaminya kini koma didalam ICU kerana cedera teruk dibahagian kepala . Dia baru mendirikan rumah tangga dengan suaminya tidak sampai sebulan telah diuji sebegini rupa . Dia redha dengan dugaan yang menimpa dirinya sebentar tadi . Keluarga mertuanya dan keluarganya memenuhi ruang menunggu hospital . Baru sebentar tadi Doktor Zalia memberitahu tengtang keadaan suamiya yang koma dan mungkin mengambil masa beberapa hari untuk sedar . Manik jernih di pipi Luna mengalir dan terus mengalir . Mertua dan sanak saudara yang lain menenangkan Luna . Bukan mudah untuk seorang perempuan yang baru mndirikan rumah tangga untuk menerima semua ini . Tidak henti-henti dia berdoa agar suaminya sedar dan selamat . Dia sangat menyanyagi suaminya . Begitu lah hari-hari Luna lalui tanpa suami disisi .

Hampir sebulan Haikal terbaring di katil hospital dengan alat-alat bantuan yang melekat di tubuh dia . Hampir sebulan juga keluarga mertua Luna berkampung di rumahnya . Mereka tidak henti-henti memberi semangat kepada Luna . Luna terpaksa bekerja hari ini setelah sebulan bercuti untuk menjaga suaminya. Ikutkan hati mahu saja dia terus menjaga suaminya tetapi apakan daya . Di pejabat dia tidak dapat memberikan sepenuh perhatian terhadap kerjanya . Yang ada dikepalanya hanyalah suaminya . Blackberry miliknya berbunyi . ‘ Eh kenapa mama call aku ni ‘ desis Luna dalam hati . Luna memecut kereta Honda CRZ miliknya menuju ke Hospital Pusrawi .
Luna segera menuju ke ruangan suaminya dirawat . ‘’B , u dah sedar ? Alhmadullillah . B , I rindu u . Satu ciuman hinggap di pipi suaminya . ‘’U ni sape ? Mama , sape perempuan ni . Kenapa tiba-tiba dia cium Haikal . Ehh , perempuan kau niy sape ? ‘’ , kata-kata yang dikeluarkan oleh Haikal membuatkan Luna terpinga pinga. ‘’Ma , apa ni ? Kenapa Haikal ni ? Kenapa dia tak kenal Luna ? Papa , cakap la ‘’ . Teriak Luna . Luna rebah , namun segera disambut oleh kedua mertuanya .

‘’Luna , awak terlalu stress ni . keadaan awak ni bole mendatangkan bahaya pada kandungan awak ‘’ . Luna terkesima , kandungan ? Ya Allah , aku mengandungkan anak Haikal . Segera disampaikan berita tentang kandungannya kepada keluarganya . Mertuanya tersenyum lebar tapi Luna hanya menangis. ‘’Mama , Haikal macam mana ? Mama dah sampai berita tentang anak kami ?’’. Mamanya mengangguk senyum . Disebalik senyuman mamanya terselit satu kesedihan . Akibat kemalangan tempoh hari , anaknya mengalami gegaran otak yang menyebabkan anakya kehilangan daya ingatan . Haryati redha . Luna sudah diberitahu tentang keadaan suaminya menangis teresak esak dalam dakapan ibunya , Puan Suraya . ‘’Sabar nakk , Tuhan sayangkan Luna , tu sebab Dia bagi ujian dekat Luna ‘’ . Tutur Suraya kepada anaknya .
‘’Luna . Haikal bole discharged hari ni ‘’. Lega hati Luna mendengar suaminya boleh pulang hari ini . Dia berjanji walaupun suaminya tidak mengingat sedikit pun tentang dirinya dia akan pastikan suaminya akan jatuh cinta kembali pada dirinya .

‘’B , welcome home . Ni rumah kita , cantik kan rumah niy ? B yang ubahsuai rumah ni ikut cita rasa b ‘’ . Luna tersenyum lebar . Segera Haikal menuju ke kamar, Luna segera membontoti Haikal ke kamar . Haikal melabuhkan dirinya di atas tilam empuk . Tidak sampai seminit dia terlelap . Luna yang asyik memerhati suaminya dari tadi segera mendekati suaminya yang lena dibuai mimpi . ‘ B , i akan membuat u ingat I semula . Cinta kita b . I janji . Luna bermonolog sendiri . Luna mengamati wajah suaminya dengan penuh kasih sayang . ‘ Aduhhh b . Hensem nya kau ‘ . Luna senyum sendiri . Ikutkan hati mahu saja di peluk suaminya yang lena itu tetapi takut menganggu tidurnya pula . Berkali-kali Luna mencium suaminya . Akhirnya Luna terlena disebelah suaminya .

Setelah selesai membersihkan diri , Luna menyiapkan makan malam untuk mereka berdua . Haikal yang menonton tv memerhati Luna . Luna membiarkan saja . Mungkin dengan cara ini suaminya akan mengingati memori mereka bersama . ‘’U , I nak tanya ni ‘’ . Luna tersenyum melihat suaminya yang sudah mula bertegur . ‘’ Mana , handfone I ? ‘’ harapan Luna agar Haikal ingat tentang dirinya pudar . Luna memberi Blackbeery milik suaminya itu . Wallpaper gambar mereka berdua diamati Haikal . ‘’Kenapa gambar u dengan I ni ?’’ . tanya Haikal . ‘’ Mana gambar I dengan Dee ?’’. Hampir terjatuh pinggan yang dipegang Luna . ‘ Dee ? Bukan ke tu bekas kekasih Haikal ? Ya Allah , dugaan apa lagi yang Kau berikan dekat aku ni ?’ pilu hati Luna mendengar ucapan Haikal tadi . ‘’B , kenapa u tanya pasal Dee ? Kitakan dah kawin , kenapa u ingat dia lagi ? ‘’. Rintih Luna . Haikal pelik memandang Luna . ‘’Bila masa pulak aku kawin dengan kau ? Aku tak kawin dengan sape-sape pun la . Tolong la jangan nak serabutkan kepala otak aku dengan benda-benda yang tak masuk akal ni . Dah , mana bilik tetamu ? ‘’. Hampir pengsan dibuatnya .
Malam kian menjelma , kelibat Haikal masih tidak kelihatan di rumah . Luna terus menanti suaminya . Sejak dia pulang dari pejabat , suaminya sudah tiada dirumah . Mungkin pergi berjumpa rakan-rakan . Pelik dengan perangai suaminya . ‘ Semua keluarga , kawan-kawan dia ingat tapi aku ni bini dia , dia tak ingat . haihh ! ‘ .

Pintu rumah dikuak . Lega hatinya melihat suaminya sudah pulang . Tiba-tiba dia terdengar suara perempuan . untuk memastikan segera Luna ke ruang tamu . terkejut Luna melihat di sisi suaminya ada seorang perempuan . dia mengamati perempuan itu . terkejut Luna . Dee disebelah suaminya . Dee tersenyum melihat Luna . Dee merapati Luna , ‘’ kan aku dah cakap aku pasti akan dapat Haikal semula ‘’ , bisik Dee di telinga Luna . Haikal hanya jadi pemerhati mereka . Ya Allah , kuatkan lah kesabaran aku Ya Allah . Jatuh berguguran airmatan Luna . Suaminya kini benar-benar berubah . dia sudah tidak mengenali suaminya . lelaki yang menjadi imam semasa mereka mula-mula mendirikan rumah tangga . Segera Luna melakukan solat hajat dan solat taubat . Kejadian segitu rupa kerap berulang . Sayu hati Luna dengan sikap suaminya .

‘’B , i rindu nak u yang dulu . da lama kita tak pergi bercuti . I dah book resort dekat Pantai Morib . Dulu kan kita selalu pergi sana . masa kita mula-mula kenal . u ingat tak b ?’’ . Haikal hanya menggangguk setuju . mungkin tak mahu bertelagah dengan Luna .
Haikal memandu menuju ke destinasi . mungkin dengan bercuti di sana akan memulihkan memori suaminya dengan dia sewaktu bercinta dulu . Luna sedaya upaya berusaha untuk kembalikan memori mereka . Moga-moga ! Tempat pertama Luna membawa Haikal setelah sebulan lebih Haikal meninggalkan hospital tempat dimana suaminya dirawat .

Setelah selesai mengerjakan solat Zohor , Luna membawa Haikal bersiar- siar disekitar Pantai . ‘’ B , u nak memancing takk ? U kan suka memancing’’ . ‘’ Mana kau tau aku suka memancing ? ‘’ . Jelas Haikal kebingungan . Luna hanya tersenyum . Blackberry Haikal berbunyi . Tidak sampai setengah jam Dee sampai di perkarangan resort . Terbeliak mata Luna melihat kelibat Dee . Ya Allah , maafkan segala kesalahan yang telah aku lakukan . Andainya ini dugaan buatkanku aku terima dengan redha . Kau kuatkan lah hatiku untuk menerima dugaanMu Ya Allah . Rintih Luna pada yang Maha Esa setelah selesai solat asar . dia tekad untuk kembali ke rumahnya petang itu . tidak sanggup untuk melihat suaminya dengan kekasih suaminya itu . Dee tersenyum riang . Dee bekas kekasih Haikal sejak mereka menutut di Kolej Lim Kok Wing . Haikal memang terkenal dengan perangai kaki perempuanya semasa di kolej lagi . Tetapi Dee tetap menunggu Haikal . Mungkin kerana kedudukan Haikal . Sehinggalah Haikal tamat belajar dan bertemu dengan Luna . Pada mulanya Haikal hanya ingin memainkan perasaan Luna kerana semasa di kolej Luna tidak menyukai dirinya . mungkin kerana sifatnya , oleh itu Haikal bertekad untuk membuat Luna jatuh hati padanya . Tapi lama kelamaan dia pula jatuh hati kepada Luna . Banyak dugaan terpaksa Luna terima semasa dalam tempoh pertunangannya dengan Haikal . Dee lah puncanya . Namun dengan berkat kesabarannya dia berjaya mengahwini pemilik nama Haikal Daniel sehinggalah kemalangan tempoh hari yang seolah olah menggelapkan semula kehidupannya sebagai seorang isteri Haikal .

Semasa Luna hendak pulang dari klinik untuk memeriksa kandungan Luna yang sudah mencecah lima bulan , kereta mogok di tepi jalan . Luna meminta Haikal mengambilnya . ‘’Ehh , kau mengandungkan anak siapa ni ?’’, tanya Haikal semasa dalam perjalanan pulang. ‘’Anak kita lah b , dah lima bulan tau b ‘’, jelas Luna . ‘’Kau gila ke ?. tak pernah aku ada anak . entah-entah anak kau dengan sape , kau cakap anak aku ‘’, marah Haikal . Bederai airmata Luna . Haikal terus menengking Luna . Hujan turun membasahi jalan . tiba-tiba Haikal bersuara ‘’ kalau betul ni anak aku , aku nak kau gugurkan . aku tak nak ada anak sebelum aku kahwin ‘’. Luluh hati Luna mendengar . ‘’B , ni anak kita , kita dah kawin la ‘’, jelas Luna lagi . Haikal memberhentikan keretanya bahu jalan . ‘’kau turun sekarang ‘’. Luna terkesima . ‘’ aku cakap kau turun sekarang , turun ‘’. Luna hanya mengikuti arahan suaminya . takut-takut Haikal membuat sesuatu pada kandungannya . Dalam hujan Luna berjalan mencari tempat berteduh daripada hujan . Luna segera menghubungi rakannnya Ikaa untuk mengambilnya .

‘’Kau tak bole biarkan macam ni Luna , kau kena bertindak . Memang laki kau tu hilang ingatan , tapi tak bermakna kau bole biarkan dia buat suka hati dekat kau . Kalau ibu kau tau ni , habis kau tau tak . Kau ada bagi tau pasal laki kau tu dekat mama kau ?’’. Luna menggeleng . ‘’Kau ni , kalau aku kan dah lama aku bagi tau . Walaupun aku tak mengalami tapi aku rasa tau kesedihan kau . kau dah la membonyot sekarang ni . tak boleh jadi ni’’, marah Ikaa . Luna hanya mendiamkan diri . Malas nak bergaduh dengan rakan baiknya itu . Yang penting kandungan selamat .

‘’ Eh , kau dekat mana Luna ? Aku nak kau balik sekarang , mama dalam perjalanan nak ke rumah .nanti mama ada dekat rumah aku nak kau buat macam takde ape-ape . kau paham ?’’. tegas suara Haikal di telefon . Luna diam seribu bahasa .

‘’Mama , dah lama sampai ? Maaflah , Luna keluar tadi dengan kawan ‘’, bohong Luna . Haikal senyum riang dengan pembohongan Luna tadi . Semenjak mamanya dirumah Haikal pulang kerja awal dan melayan Luna dengan baik . Berbeza dengan sikap sebelum ini . Tiga hari mamanya dirumah Luna tampak bahagia sekali . Rasa enggan melepaskan mamanya pulang .

‘’Pandai kau berlakon kan Luna ? entah-entah kau berlakon je kawin dengan aku ni sebab nak harta aku kan ? mama aku boleh la kau tipu tapi bukan aku ‘’. Luna tidak mampu menahan herdikan Haikal . Sampai hati Haikal berkata sebegitu rupa kepadanya . Luna rindukan Haikal semasa mamanya berkunjung ke rumah mereka . Namun semua itu sudah berlalu . Haikal keluar tanpa mempedulikan Luna .

‘’Luna , ibu nak tanya sikit ni . Luna dengan Haikal okay ke ? Ibu tengok Luna selalu termenung . Haikal ada buat apa-apa ke dekat anak ibu ni ?’’. tanya Suraya . ‘’Kenapa buu ? Luna bahagia dengan Haikal buu . Walaupun dia tak ingat Luna sepenuhnya tapi dia ambil berat pasal Luna ‘’. Bohong Luna lagi . lega hati ibunya tidak terus bertanya tentang hubungan dia dengan suaminya .

‘’Kenapa kau sanggup tunggu aku ? sedangkan aku tak ingat apa-apa tentang kau . cinta kau , kasih kau . kenapa kau sanggup terima aku lagi ? aku boleh lepaskan kau kalau kau nak ‘’. Berderau darah Luna mendengar ayat melepaskan . tak sanggup rasanya dia berpisah dengan suaminya . bermacam-macam cara dia cuba untuk pulihkan ingatan suaminya namu gagal . dia hanya mampu berserah . tak semudah itu dia hendak mengalah dan melepaskan suaminya untuk Dee . ‘ Dee ? Ahh , kenapa dia mengganggu suami aku’ teriak Luna dalam hati .

‘’Pangggggg ‘’ . Satu tamparan hinggap di pipi mulus Luna .Luna jatuh terjelopok di lantai . ‘’Sampai hati b buat i macam ni . demi perempuan ni b sanggup tampar i ‘’, dalam sedu Luna meluahkan perasaan kepada suaminya . Haikal beredar ke kamar . hanya Dee dan Luna di ruang tamu . Dee menarik Luna ke dinding lalu di ditampar dan menumbuk perut Luna berkali-kali . Luna tidak berdaya untuk melawan . Tangisan Luna mengejutkan Haikal . Haikal segera ke ruang tamu unutuk melihat apa yang berlaku . Terkejut Haikal dengan kelakuan Dee . Luna terkulai layu , di lantai . Loceng rumah berbunyi , Dee membuka pintu untuk melihat siapa yang bertandang ke rumah Haikal .

Ikaa membawa Luna ke hospital untuk pemeriksaan . Ikaa menangis disisi Luna yang tidur setelah diberi ubat penenang kepadanya . ‘’Rakan awak keguguran akibat hentakan kuat di bahagian perut hingga menyebabkan keguguran ‘’, beritahu doktor Zalia , doktor yang merawat Luna . Akibat keguguran Luna terpaksa di tahan di hospital untuk rawatan lanjut . Kelurganya dan mertuanya yang melawat tak henti-henti memberi kata-kata semangat . Malu bukan main mama dan papanya tentang berita yang disampaikan oleh Ikaa sebentar tadi . tidak menyangka anak bongsu mereka bertindak sedemikian terhadap menantu kesayangan mereka .

Haikal tanpa rasa bersalah datang melawat Luna di hospital . ‘’ U nak apa lagi datang tengok I ? Sebab u I hilang anak I . I benci tengok u . I merayu dengan tolong tinggalkan I , ceraikan I . I mohon , I da tak sanggup hidup dengan u . semua I buat untuk u bahagia , untuk u ingatkan I tapi u bunuh anak I . kalau u bencikan I janganlah sampai bunuh anak I . u boleh bahagia dengan kekasih hati u tu Haikal . ceraikan I Haikal , ceraikan I ‘’. Luna kini tidak berdaya lagi . satu penumbuk hinggap di muka Haikal . Terkejut Haryati dengan perbuatan suaminya itu . Haikal jatuh pengsan , terjelopok dilantai . Kesedihan Luna tak dapat dibendung lagi . Andai sudah tercatat bahawa Haikal Daniel bukan miliknya dia teriam ketentuan Illahi . Kehilangan anaknya member impak yang besar kepada dirinya .

‘’Luna , luna , luna . maafkan b , b tak sengaja . maafkan b sayang ‘’, Haikal meracau racau . Mamanya yang menemani dia sejak dari tadi terkejut dia memanggil nama Luna . ‘’ Dah kena tumbuk baru nak ingat dekat isteri . kalau aku tau dah lama aku tumbuk kau Haikal ‘’. Malu aku dapat anak macam kau’’, marah benar Murad kepada anak lelakinya itu . Haryati hanya memerhati pertelingkahan diantara anak dengan suaminya itu .

‘’Mama , Haikal nak jumpa Luna ma . Haikal tak sanggup kehilangan dia ma . Haikal sayang dia ma . Tolong Haikal ma ,’’ rintih Haikal kepada mamanya . ‘’Haikal , mama bukan taknak tolong tapi dah banyak dugaan Luna bersama Haikal . Kenapa Haikal tak hormat dia sebagai isteri Haikal ‘’, tutur Haryati perlahan .

Luna kini menetap di rumah keluarganya . Kesediahan Luna masih terpahat di hati . Sukar untuk dia melupakan segala yang terjadi . Semenjak kejadian itu , Haikal tak terurus lagi . Mamanya mengambil keputusan untuk menjaga dia disana . Haikal sering berkurung sendiri di kamarnya . Dia hanya mahukan Luna . Dee ? Hilang entah kemana . Jijik melihat Haikal dalam keadaan sebegini agaknya . Makan dan pakai Haikal tidak seperti dulu , dia hanya inginkan Luna pulang kepangkuannya semula . Puas dipujuk oleh Haryati untuk dia menerima segala yang berlaku tetapi tiada hasilnya . Bukan sahaja dimarahi oleh Haikal tetapi bantal-bantal didalam kamar habis di baling kepada mamanya .
Hampir sertiap malam Luna melakukan solat hajat dan istikarah untuk meminta petunjuk hidupnya dengan Haikal . Dan setiap malam jugak laha wajah Haikal sering muncuk didalam mimpinya . Adakah ini petanda bahawa dia perlu kembali kepada pengkuan suaminya ? ‘Ya Allah , Kau ampunkan lah segala dosa-dosaku , dosa kedua orang tuaku dan mertuaku , sahabat-sahabtku . Kau jadikan lah aku seorang anak , kakak , rakan serta isteri yang solehah disisi Mu Ya Allah , jika benar Haikal Daniel milikku , Kau berikan lah petunjuk kepadaku , satu kan lah hati kami Ya Allah ‘ , rintih Luna setiap kali selesai mengerjakan solat . Kini hanya kepada Yang Maha Esa tempat dia mengadu , meluahkan rasa hatinya . Dengan melakukan itu , hatinya merasa tenang .

‘’Mama , abang Haikal sihat ? ‘’, tanya Luna kepada mamanya ketika menghubungi mamanya pagi tadi. Haryati menceritakan segala kepada Luna . Lantas , dia bersiap . Entah kenapa terdetik hatinya untuk memakai tudung . Hatinya benar-benar sayu bila memikirkan hidup dengan suaminya . Terpegun hati seisi rumah melihat dia sewaktu dia ingin keluar berkunjung ke rumah suaminya itu . ‘’ibu , Luna minta maaf andai Luna ada salah dan silap kepada ibu . Doakan Luna menjadi isteri yang solehah andai Luna memang ditakdirkan untuk abang Haikal ‘’, Luna memohon dari ibunya . Abang Haikal ? Sememangnya sudah lama dia memanggil Haikal dengan gelaran abang . Kereta yang dipandu oleh Luna meluncur laju menuju ke rumah dia dan suaminya .

Pintu bilik suaminya dikuak . ‘’ Ma , kan Haikal cakap jangan ganggu Haikal . Haikal taknak makan ‘’. Haikal terus memarahi ibunya . Dia lansung tidak menyedari wanita itu adalah isterinya Luna . Luna menyelak langsir supaya bilik itu diterangi cahaya . Bantal yang dipegang Haikal dibaling ke arah Luna . ‘’ Hey , kenapa dengan abang ni ? Takkan nak duduk dalam bilik gelap , bau hapak ni ‘’. Haikal seolah olah tidak percaya dengan apa yang di dengarnya . Segera berpaling ke arah Luna . ‘’Luna , awak dah balik ? I minta ampun Luna , I banyak lukakan hati u . I janji I berubah . I tak sanggup hilang u lagi ‘’, mohon Haikal . Tanpa sedari manik- manik jernih menitis di pipi Luna . ‘’ Abang , tolong jauhkan diri abang dari Luna ‘’, pinta Luna . ‘’Luna , I ‘’… kelu lidah Haikal . ‘’Luna abang tau berdosa , abang mohon Luna maafkan abang . tolong jangan jauhkan diri dari abang lagi . abang tak sanggup ‘’, rayu Haikal lagi . ‘’Abang , sape cakap Luna tak maafkan abang ? Abang tengok diri abang tu , dengan misai tak bercukur , dengan tak mandi . macam mana Luna nak dekat dengan abang ? Dah , pergi mandi . bersihkan diri abang tu . luna tunggu abang dekat ruang tamu .

Haryati dan Luna terpana melihat Haika . berbeza dengan Haikal sebelum ini . kemas , kacak ! Aduhh , jiwa Luna bergelora melihat suaminya . Cairrrrrr ! Haikal melemparkan senyuman kepada dua wanita yang bertakhta di hatinya kini . mama dan isterinya . Kenduri kesyukuran yang berlansung di rumah mereka beberapa hari selepas itu berjalan dengan lancar sekali . dihadiri oleh saudara-saudara terdekat .
‘’Hello , boleh bercakap dengan Puan Luna Latisya ?’’. kedengaran suara perempuan di corong talian . ‘’Saya suaminya , kenapa ? . Punat telefon ditekan , berang dengan perempuan tadi Haikal segera meninggalkan pejabatnya . Haikal menuju ke jalan rumahnya untuk bertemu dengan isterinya . dari luar rumah sudah terdengar suara riang Luna menyanyi lagu mencintaimi nyanyian penyanyi tersohor negara jiran , Kris Dayanti . ‘’Ehh , abang dah balik ?’’ . segera Luna menyambut suaminya di muka pintu . ‘’abang mandi dulu yaa ? Luna ada benda nak cerita ni ‘’. Satu ciuman hinggap di pipi suaminya , ‘’ We love you ‘’ , teriak Luna .

Setelah selesai makan malam bersama , Luna merapati suaminya yang kusyuk menonton tv . ‘’Abang , Luna ada benda nak bagi tau ni ‘’ . Haikal tersenyum . ‘’Ye sayang , cakap la . abang sedia mendengar ‘’. ‘’Luna dah kena buatan orang bang ‘’ . Haikal senyum . ‘’Sayang , Luna mengandungkan ? ‘’. ‘’Macam mana Luna boleh salah ambik ubat dekat klinik tadi ? nasib staff klinik call abang tau . Luna ni , lain kali nak ke klinik bagi tau abang ya ? kita pergi sekali ‘’ . tegas Haikal . Luna terkejut . ‘’Luna baru nak surprise kana bang ‘’, manja Luna berbicara . ‘’ok ok , semula ‘’ , tawa Haikal . ‘’Abang , Luna sakit bang , Luna terkena buatan orang ‘’ , tutur Luna . ‘’Laaa , yeke ? ishhh ishhhh , kesian nya . siapa la yang tak bertanggungjawab tu ‘’. Tawa mereka memecah hening malam itu . ‘Ya Allah , kelakarnya suami aku ni ‘ , bisik Luna dalam hati . Malam itu menjadi saksi cinta mereka , Luna terlena didalam pelukan Haikal .



SELESAI :)